Út a vegánság felé? Minek?

Na azt hiszem az ilyen és ehhez hasonló kifejezések verik ki a biztosítékot a vegánoknál, mert nincs olyan, h majdnem vegán. Ez olyan kijelentés, mintha azt mondanám, nem bántottam, csak adtam neki 2 pofont, meg belerúgtam egyszer.

Mégis, úgy vélem, hogy nem lehet radikálisan változni / változtatni, nem lehet ekkora sokk alá állítani a testet.

 

27072239_777472625792177_7417294310228552614_n.jpg

Már régebben írtam, hogy az utóbbi években egyre kevesebb húst eszem, de a tejet, tejfölt, sajtot, tojást nem hagytam el. Helyette elfordítottam a fejem. Tudtam, hogy a tejipar hogyan használja ki az állatokat, szerettem az állatokat, de mégsem tettem semmit. Ez megy manapság. Mi emberek egy dologban nagyon jók vagyunk, a felelősség hárításában. Hogy nem rajtunk múlik, nem tehetünk róla, de nem fáj az állatnak, de a farmon jól bánnak vele stb. Mindenki nagyon szereti az állatokat, de annyira azért nem, hogy ne egye meg őket, és ne igya meg a tehén tejét a bocik elől.

Nem voltam képes lemondani ezekről az élvezetekről, de azt gondoltam (ez így is van), hogy a vegánság nem csak az értendben mutatkozik meg. Nem veszek bőr cuccokat, megpróbálom minden kozmetikai cikknek az állatkísértlet mentes verzióját megvenni és ebben örömömet lelem. :)

Tök jó, hogy manapság teljes életet lehet élni így, nem kell megalkudni. Mindennek megvan a „cruelty free” verziója.

27971975_784380441768062_3691214166970294333_n.png

Mivel gyakran fájt a gyomrom, januárban elmentem egy étel intolerancia laborvizsgálatra, ahol az az eredmény jött ki, hogy többek között a kazeinre (tejfehérje) és a tojásra van érzékenységem.

Én ezt egy jelnek, egy áldásnak veszem! Amint ez kiderült, már vettem is meg a növényi tejet, sajtot, joghurtot, búzahúst. Másnap már mandulatejjel ittam a kávémat.

Azóta nagyon ritkán fáj a gyomrom (tulajdonképpen nem is tudok felidézni olyan emléket, hogy fájt volna), pedig dupla adag Renniet vettem azon a héten, na az a csomag még egy azegyben megvan bontalanul.

Húst vagy halat azóta 1-2-szer eszem a héten, idővel ezt is el fogom hagyni, de hagyok időt a szervezetemnek, hogy hozzászokjon ehhez. Bár ugye a jóhoz könnyű hozzászokni. 

Sajnos, mivel a tejtermékeknek nagy a kereslete, a növényi alapú termékek drágábbak, szóval van hátránya a dolognak. A másik fontos dolog, hogy nagyon kell figyelnem a fehérje bevitelre, máshonnan kell bevinnem, ami odafigyeléssel és megfelelő tervezéssel nem okoz gondot.

26165208_761231744082932_6868309327465025554_n.jpg

Mióta nem eszem tejterméket és tojást, sokkal többször főzök, új ízeket ismerek meg és ebből a szempontból nagyon élvezem ezt az időszakot. :) Persze a "csávóm" miatt ugyanúgy tele van a kamra tejjel, meg továbbra is csinálom a sajtos melegszenyát szalámival, dehát mindenki magának dönti el a dolgokat, az élet már csak ilyen. De azért kóstoltatom vele is a vegán dolgaimat, nagyrészt sikerrel. 

Nem utolsó sorban pedig futóként és terepfutóként ha valami, hát a környezet védelme érdekel és úgy érzem (igazából minden embernek ezt kellene éreznie), hogy felelőségem van abban, hogy merre halad a világ, milyen jövőnk lesz (lesz e jövőnk). Na ez még egy olyan dolog, hogy kb életem végéig fejleszthetem magam, hogy pl. minél kevesebb szemetet termeljek stb, a lényeg tulajdonképpen, hogy elkezdjen az ember ezzel foglalzni, tudatosabb legyen.

Ki gondolta volna, hogy a szejtán ennyire fini? Vagy hogy kesudióból ennyire fincsi sajttortát lehet csinálni? És még csak az út elején tartok, nagyon sok felfedezni való áll előttem. Tele van a város vegán kávézóval, étteremmel, piaccal főzőkurzusokkal, csoportokkal, gyakorlatilag bármerre megyek szinte semmiről nem kell lemondanom. 

28684831_10155502212907689_2568892142764241429_n.jpg

kesudió sajttotra szerű izé, ami egyébként nagyon durván fincsi lett :D

Lehet nagyon egészségesen enni tejjel és hússal, és nagyon egészségtelenül is ezek nélkül. Manapság ez már csak döntés kérdése. Én az erőszakmentes élet felé tendálok, de még nem tartok ott. Téríteni sem fogok senkit (najó kicsit! :DD ), de ezt a sikerélményemet mindenképp meg szerettem volna osztani veletek. Fontos látnotok, hogy ez a dolog nem egy elérhetetlen, radikális valami 2018-ban. 

 

The future is vegan! :)