VB-re hangolva

Tehát aki még nem olvasta volna (mondjuk nincs is bemarketingelve rendesen), vasárnap rendezik meg a Hosszútávó Hegyifutó Világbajnokságot Premánában, Olaszországban.

A pálya brutálisan durván szintes lesz, ilyet élőben még nem is láttam, nem hogy mentem volna rajta. Mindőssze 31 kili alatt megyünk 2800-3190 m szintet. Hogy miért nem tudom pontosan? Ahány mérés, annyi szám. Kilian Suuntoja pl 3130-at mért:D de előzőleg meg 2400 volt beharangozva, de a hivatalos pályavideón már 3195 méter szerepel

Amit tudok így előre, hogy számos frissítő pont lesz, tehát zsákot meg ilyeneket elvileg nem kell vinni. Tavaly nekem egy gyerekkulacs azért jól jött, meg volt egy futóövtáskám, benne gélekkel, mert narancsaszeletekből nem mentem volna végig.

Idén is nagy kérdés, hogy mit vigyek magammal, egy kis soft kulacsot biztosan, mert itt a 4-5 kilométer két pont közt nem fél óra lesz, hanem sokkal több, sokkal magasabb pulzuson, tehát két pont közt is kell tölteni. Legalábbis nekem.

 2017-schema-ristori-rev_1-imm.jpg

Olaszul tudók esetleg lefordíthatják :)

 

A frissítés egy jó és érdekes téma önmagában is. Van az az edzettségi szint, ahol nem kell semmi plusz cucc, én még nem tartok itt, főleg egy ilyen pályán. Ráadásul ugye nem csak Magyarországon lesz borzasztó meleg, ott is, ezt is számításba kell venni. Eleve magabiztosabb vagyok, ha van nálam mindig valami enni és innivaló, függetlenül attól, hogy használom-e. Ezen kívül a sót sem az asztalról szeretném felnyalni, viszek inkább tabit, kelleni fog.

A verseny reggel 8-kor veszi kezdetét,. majd 8:30kor indítják el a nyílt futamot. Számításaim szerint ezért az első 40-50 percet nyugiban tudom teljesíteni a mezőny végén, majd utána utolérnek a gyorsak. Botozni a bajnokság keretében nem lehet, tehát a szemem világa a verseny első órájában biztonságban lesz. Valamiért, míóta a tavalyi technikai értekezleten meghallottam a szotir, hogy valakinek úgy szúrták ki a szemét a futóbottal, hogy az előtte lévő botja egy kövön megcsúszott, azóta vannak félelmeim ezzel kapcsolatban. :)

 

 image2_9.JPG

finálé (utolsó hosszú futások egyike előtt)

 

Ahogy tavaly is egy ultrázással ért fel ez a verseny, idén sem lesz ez másképp időben. Először lazán gondoltam hogy kb 5 óra. De kicsit utánaszámoltam és sokkal több, ehhez hozzájön a meleg is meg az, hogy időközben "400m-t nőtt a pálya".. :D 

Hogy egyébként mi van velem? Rég írtam bejegyzést, pedig sokminden jár a fejemben amit szívesen megírnék. Nyáron a szokásos dolgok történnek, ha tudok akkor terepen futok, de idén nem voltam annyit balatonon, mint szerettem volna. ( na majd augusztusban :) ) Itthon pedig 4-5 kili aszfalt, mire kijutok a természetbe, tehát 8-10 kilin koptatom az izületeimet akkor is, ha terepfutás címen megyek edzeni. 

Volt egy kissebb derékfájós időszakom, amiről írtam és néha még mindig szokott fájogatni. Kicsit aggódom, de nem aggódom túl, sokszor attól jobb, ha kocogok egy kicsit, de tudom, hogy ettől még vissza kell vennem, nem szabad megeröltetnem magam ha a testem jelez. Járok ilyen kriropraktikára is most kezelgetni, meg mondjuk a VB-n kompressziósba is megyek, az véd. 

Nagy baj nincsen, bízom abban, hogy a lehető legjobb tudásom és képességem szerint megyek végig a pályán. Pesze, kicsit félek az eséstől, a sérüléstől, de egyébként egészséges izgalommal várom a versenyt. 

Egész biztos vagyok benne, hogy rengeteget fogok tapasztalni, tanulni. Borzasztóan örülök, hogy lehetőséget kaptam, hogy kijussak a magyar csapattal. :)