Az AFE titok

Bár megemlítettem az oldalamon, hogy létezik olyan ember, aki önként ajánlja fel nekem a mikrofont, de elég szűkszavúan nyilatkoztam. Létezik ugyanis egy olyan közösség, amire azt hiszem, hogy sokan vágyunk, nem is kell hozzá messzire menni, elég egy kattintás. Ismerjétek meg Barna Erát, az Almodóvar Futó Egylet alapítóját, őt kérdeztem a csoport alakulásáról és céljairól.

 era.jpg

inkognitóban 

- Hogy jött az AFE, volt e valami cél?

- AZ AFE akkor született meg, amikor az első 20 percemet egyben le tudtam futni. Amikor elkezdtem kocogni, az első naptól  kezdve dokumentáltam a próbálkozásimat, "Uramisten, kocogok" poszt címekkel . Ez részben egy játék is volt, tudni hogy van/lehet egy támogató közösség, aki drukkolhat értem,  és ez egyben hajtott is, hogy ha már kiteszem magam, akkor ne blamáljam magam, akkor menjek csak előre, napról-napra! Az első posztoktól kezdve már jöttek is a visszajelzések, és feltűnt, hogy mennyi 30-40 feletti ismerős nő van köztük. Hogy amiről írok, a kételyek, a sikerek, a kihangosított belső monológok sokaknak ismerősek. Áprilistól júliusig kialakult körülöttem egy virtuális szurkolói kör, amelynek tagjai sokat vissza is adtak nekem a saját tapasztalataikból. Akkor határoztam el, hogy ha meglesz az első 20 perc, lesz csoport is! És mivel sok féle nő volt, aki rezonált erre a dologra, sok féle sorssal,egyszer kocogás közben eszembe jutottak ezekről a megosztásokról Pedro ALmodóvar filmjei, amiket nagyon szeretek. Almodóvar nagyon tiszteli és szereti a nőket, akik filmjeiben erősek, imádnak élni, szeretni, sokféléen szépek, néha egészen szélsőségesen mások, mégis összetartók. Ez lett számomra az AFE lényege is.

 afefutos.jpg

egyenpóló is van, vagány nem? :)

- Maga a csoport már több, mint 500 emberrel rendelkezik, mi a határ, merre tart, mik a terveid, ha vannak egyáltalán?

​- Nem tudom. ​Soha nem gondoltam volna, hogy ennyien leszünk! Egyelőre nem vagyunk bejegyzett szervezet, talán majd azzá válunk, ha praktikusan azzal könnyebbé tehető a működésünk. Mi arra jöttünk létre, hogy a futással kapcsolatos élményeinket megosszuk, de egyre többet futunk is együtt. Majd meglátjuk! Szeretem hogy organikusan lettünk azzá, amik vagyunk, egyszerre óvnám ezt és adnék teret a fejlődésének, akár más módon is! Most változunk, hamarosan eldől, úgy érzem...

 almodovar.jpg

- Hogyan jött neked  a futás és mióta megvan a csoport, változott e valami a kocogásaidban?

 ​- A​mikor 44 éves lettem, éreztem ​ hogy hiányzik a mozgás, a testemmel való jó kapcsolat​. Az edzőtermi órákra soha nem értem oda időben, nehéz volt beilleszteni az életembe, a jóga óra drága lett. Kerestem valamit, amit akkor csinálhatok, amikor akarok, és kezdetben bőven elég hozzá egy kis anyagi befektetés, amíg meglátom, hogy tetszik-e. Eközben feltűnt, hogy teljesen normálisnak tűnő ismerősök írnak a facebookon arról, hogy ők futnak, és hogy ez jó nekik. ​Nem értettem, hogy mi a frász lehet abban jó, mert nekem a futás anno, a középiskolában (lassú futással, indulj,.. Cooper-teszt) semmilyen örömet nem adott, sőt, szívből utáltam! Dühből is kezdtem futni, 44éves koromig úgy gondoltam rá, mint az utolsó sportra, amit kipróbálnék. De Monspart kezdőknek szóló, szerintem zseniálisan felépített edzéstervének hála, hamar elszállta a düh, és öröm lett kocogni. A csoport egy támogató közösséggé lett, egy színes, erővel teli, átlagos nőkből álló csapat, tele vágyakkal, életszeretettel, de ahol gyengének, sebezhetőnek is szabad lenni, mert a többiek megtartanak. Szerintem ennél többet egy alapvetően ​online​ 

közösség nem is adhat. Büszke vagyok rá, hogy micsoda nők jöttek itt össze, az aktívak és a néha előbújó, megszólaló alvó tagjaink együtt elképesztő erőt adnak! Nem véletlen szurkolunk úgy egymásnak ha Afést látunk a pályán, hogy MÉL-TÓ-SÁG!! Ezt adjuk a futással és a csoporttal  magunknak és egymásnak. Pedro bármikor forgathatna nálunk.

 

 

 

- A Vivicittán kint lesztek, méghozzá egy saját sátorral. Mit várhatunk, írj lég​y​szives 1-2 mondatot kedvcsinálónak, miért és kik nézzenek be hozzátok?

​-  Igazi, hús-(bő)vér csajok lesznek nálunk, akikkel lehet beszélgetni arról, hogy ők miért kezdtek futni, mi az ő történetük és mit ad nekik a futás. Monspart Sarolta fele van  egy elfogadott meghívásunk, amit a farangunkon el kellett halasztanunk betegsége miatt, de talán most összejöhet. Terveink közt van meghirdetett közösségi torna, masszázs, bármi, amit  a tagjaink tudásként, tapasztalatként  szívesen bedobnának a közösbe. És lesz egy közösségi netrádiós adásunk is, egy AFE rádiós kísérletünk, a Tilos Rádió támogatásának köszönhetően.

 

 

- Még esetleg mit szeretnél elmondani, üzenni az olvasóknak?

-​ Gyertek hozzánk, nálunk a tagság egyetlen feltétele az Örömteli futás iránti VÁGY! ​

torta.jpg