Mi a RunTogether Hungary?

Ahogy már azt a Fácse oldalamon írtam, meghívást kaptam egy futóközösségtől egy kedd esti futásra. tudjátok, hogy reggeli futó vagyok, szóval nem volt könnyű rávenni magam egy este fél 8-as indulásra, de aztán egyeztettünk és egy jó dátumot. Én meg ittam egy jó erős kávét és elindultam a "buliba". Nagyon jó, hogy a gyülekező télen a MAC aulában van, így senki nem fagyoskodik amíg a többiekre vár, kaptam egy nagyon csini felsőt, amit olyna profin nyomtatta, hogy a hátán úgy van rajta a nevem, hogy ha futózsákot viselek, ne takarja el. Még erre is gondoltak, eszméletlen! :))

Gellén Culé Zsolt nem egy hallgatag srác, de élőben jött át igazán mekkora figura, milyen közvetlen, ez megadja azt az alaphangulatot, ami szerintem ezeknek a közösségi futásoknak az egyik alapvető kulcsa a sikerhez. Az útvonalat nem ismertem, kivéve a Kiscelli utcát, ami jó meredek, mindig is gondoltam rá milyen jó lenne megfutni. Azonban nem ez volt a leg emlékezetesebb, hanem hogy onnan egy Blair Witch Projectbe illő területre keveredtünk, valami singletrackes dzsungelben, el is tévedtünk, az a helyzet, hogy én ezt élveztem a legjobban. Még valami kerítésen it átmásztunk, ami nem volt benne a tervbe, de így még tökéletesebb volt az este. 

Az albumot itt láthatjátok

Kicsit ráéreztem arra, mekkora löket lehet egy ilyen közösség annak, aki még nem elég bátor egyedül menni, de kiegészítésnek is jó lehet, vagy egyszerűen új embereket megismerni, egy befogadó közösséget találni. Annak idején, amikor elkezdtem a "pályafutásomat" emlékszem, én is megpordultam egy-két futóklubban. Nyilván, az edzettségi szintek, célok különböznek, ezért ezek a futásokat kiegészítő jellegűeknek tudom elképzelni. Meg heti egy futással amúgy sem lehet sokra menni, kivéve, ha csak kiegészítésnek csinálja az ember.

Íme egy rövid kérdezz-felelek a témában:

 

Én: Hogyan született meg benned a RunTogether Hungary ötlete?

Zsolt: A RunTogether futócsoportot ketten alapítottuk Kiss Andi futótársammal, (aki tegnap sajnos nem tudott jelen lenni munkahelyi elfoglaltságai miatt), mert mindketten akkoriban váltunk a Közösségben az Egészségért Sport program futónagyköveteié és az volt a feladatunk, hogy a kerületünkben az általunk választott sportágban, ami ugye a futás lett, heti rendszerességgel futásokat kellett szerveznünk. Az első ilyenre 2015.01.13-án került sor és összesen 7-en voltunk:) Azóta, ugye eltelt 2 év és Mi még mindig élünk és virulunk. (Ezek szerint valamit jól csinálunk). Sőt hétről-hétre nagyobb lendülettel és elszántsággal vonzunk be egyre több futót a csapatunkba. Legfőbb jelmondatunk, hogy mindenkit megvárunk. Egyébként megsúgom, hogy a kezdeti 7esből még 6an mindig rendszeres résztvevői a futásainknak.

 

Én: Hogyan fogtál neki?

 

Zsolt: Andival először facebookon találkoztunk úgy, hogy nem is ismertük egymást, még közös ismerősünk sem volt. Én ráírtam, hogy van-e kedve együtt csinálni ezt a futócsoportosdit, mert láttam, hogy ugyanabban a kerületben tevékenykedne mint Én és megbeszéltük, hogy ketten talán egyszerűbb nekivágni egy ilyen futócsoport szervezésének. Először nevet találtunk ki, ami mind a mai napig ugyanaz RunTogether. Utána kitaláltuk melyik nap legyen-ez lett a kedd, utána időpont, direkt munka utánit néztünk, hogy Mi is részt tudjunk venni rajta (19:30 lett) aztán a táv kitalálása 10-13km. Utána pedig az esemény elkészülte után jött al egnehezebb feladat, az emberek toborzása. Bevallom nekem akkoriban nem sok futó ismerősöm volt, közösségi futáson is csak egyszer kétszer vettem részt. Andi viszont már tagja volt más ilyen city trail futóközösségnek is így neki volt pár futóismerőse. De ugye aki élt és mozgott mindenkit meghívtunk az első eseményünkre :) Azután, ahogy haladt előre az idő, ismerősök ismerősei is jöttek. Szájról szájra- futóról futóra terjedt a hírünk. Nevezetesek vagyunk az off programjainkról: amik a futáson kívüli életről szólnak, beülünk pub-okba, szülinapokat ünneplünk, karácsonyi ajándékozós partyt szervezünk. Imádunk együtt társasozni és kártyázni. Illetve eddig 2x ünnepelhettük meg a RunTogether megalakulásának napját. Ilyenkor egy étteremben találkozunk, ahol az előző év emlékképeit levetítve, a leggyakrabban járókat díjazva eszünk, iszunk mulatunk :)

 

Igazi csapat vagyunk, több mint egy futócsoport. Ez a RunTogether feeling

Én: Szerinted mi vesz rá egy embert, hogy este fél8-kor elinduljon futni? :)

 

Zsolt: Őszinte leszek, ahogy mindig: én se mennék ki télen -10be 10-15km-ket futkosni, ha nem lenne a futócsoportom, akik várnak, szóval a legnagyobb húzóerő a közösség főleg, ha még saját is. Barátságok köttettek és szerelmek is gyakran szövődtek már a csoporton belül. Szerintem aki hozzánk jár az a társaság és a változatos útvonalak miatt jár. Felettébb befogadóak vagyunk. Ezt én az eleje óta vallom, hogy mindenkit nyíltan barátságosan kell fogadni a csoporton belül, mert aki elsőnek fut közösségben nagyon fontos az első benyomás és ha ismerősként kezelik az embert, sokkal szívesebben jön vissza legközelebb is. Mindig mindenkit megvárunk. Nálunk nem a tempó a fontos hanem az élmény, amit a futásunk nyújt. De azért csiga tempóban sem haladunk, hisz Te is láthattad tegnap hogy haladtunk felfelé az emelkedőn. ��Szinte senki sem sétált bele :)

 

Én: Te egyébként hogyan kezdtél el futni, mi motivál a mindennapokban?

 

Zsolt: Gyermekkoromtól kezdve 12 éven át kézilabdáztam , Főiskola közben ez abbamaradt, utána valami megszakadt nem nagyon sportoltam, csak néha lementem a szigetre futni egyet, aztán kettőt, aztán már oda és vissza is futottam. Aztán a főnököm akkor készült élete első félmaratonjára , amit a Siófokon készült lefutni, hát gondoltam miért ne...én is beneveztem, úgy hogy előtte 15-16km volt a max távom, 2013 Novemberben elindultam és 2:00:04-t futottam, annyira bosszantott, hogy kicsúsztam a 2 órából, hogy elkezdtem edzeni komolyabban és már nem volt megállás, következő évben már maratont futottam, biztos emlékeztek rá abban a dögmelegben 2014 októberében...sikerült, azóta 7 maratonnál tartok. Tavaly lefutottam életem első ultráját, persze azt már terepen és nem kevés szenvedés árán. Ez volt az UTH 55, ami abban az évben 58,5km-re sikerült :)

 

Én: Hogy tervezed az útvonalakat, a vendégeket?

 

Zsolt: Az Útvonalaim a saját agyszüleményeim, nézem a térképet megjegyzem az arra a napra kinézett adagot és este megpróbálom elvezetni, többnyire sikerül is. Változatosan a Margitszigetről kiindulva, minél izgalmasabban az emelkedőket sem kerülve cikázunk Pest és Buda utcáin 10-13kmt lefedve és lehetőleg a sziget környékére érkezünk meg a futás végeztével.Arra ügyelünk, hogy a kiindulópont egyben a végpont is legyen a könnyű hazajutás végett. A csoport már önműködően is szuperál, ugyanis, ha egyikünk sem ér rá vezetni, többen vannak törzsfutók, akik elvezetik a futásokat gond nélkül. Illetve nálunk bevált szokás, ha már valaki egy ideje jár hozzánk futni és adott a lehetőség, akkorsaját útvonal tervezésére és levezetésére kérjük fel, ami nem kevés motiváció a hozzánk hasonló amatőr futóknak :)

 

Én:Szoktatok versenyre is járni együtt?

 

Zsolt: Igen, korábban is gyakran összegyűltünk egy taliponton a nagyobb BSI-s versenyek előtt egy csoportkép erejére, aztán a végén pedig élménybeszámolóra, eredmények összehasonlításra. Utána pedig tovább beszélgettünk egy jó hideg sör és hambi mellett.

Indultunk a 2016-os Ultrabalatonon 3 RunTogether csapattal is és mindhárom csapatunk sikeresen teljesítette is a távot, emellett hatalmas élményekkel lettek gazdagabbak.

Rendszeren járunk együtt terepversenyekre és közösségi futásokra is, amiknek külön hangulata van, hisz Te is tudod. Az a szép benne, hogy, aki még tavaly csak aszfalt versenyeken futott, most ott van velünk a nevezési listán az idei népszerű terepfutamokon, vagyis nagyban motiváljuk egymást futásügyileg. A hülyeség ragadós!!

Vettünk már részt csoportosan külföldi versenyeken is, itt említenék párat: Madrid félmaraton és maraton(ESP), Liszabon maraton(POR), Barcelona Maraton(ESP), Plitvice Maraton és félmaraton(CRO), Valtellina Terepmaraton(ITA)

 

Én: Vannak jövőbeli tervek a közösséggel?

Zsolt: Igen, minél több futót megragadni örömet okozni nekik a futás által úgy, hogy közben ugyanolyan családias csapat maradjunk ahogy eddig is. Közeli terv a SPORTEGYESÜLETTÉ válasunk is, hogy szervezettebb keretek között működhessünk.

Támogatók jelentkezését folyamatosan várjuk :)��

Én: Mit szeretnél még üzenni az olvasóknak?

 

Zsolt: We Gonna Run This Town

RunTogether

Minden kedden és most már csütörtökön is!(RunTotthús)