Felkészülés az Ultrabalatonra: Checklist és felhívás Nektek, bringásoknak

Szóval amellett h drámázgatok itt magamban ezen a blogon és mellette néha futok egy két kört, azért sokat agyalok azon, hogy mivel kell készülnöm a versenyre. Kicsit nehéz ez, mert 1.: ilyenen még nem voltam 2.: mert ilyenen még nem voltam, meg azért is mert fogalmam sincs mibe megyek bele, mert még nem voltam ilyen versenyen.

De sok sok blogot olvastam, a kedvencem, és szerintem sokak kedvence a következő bejegyzés: 

http://nemaze.blog.hu/2012/07/06/hogyan_nem_lett_meg_az_ultrabalaton

Mindenkinek ajánlom ezt az írást, függetlenül attól, hogy szeretne effajta öngyilkosságot elkövetni egy hasonló versenyen, vagy sem. 

Aztán vegyük az időjárást. Mi van ha esik az eső? Én baromira nem így képzelem el ezt az élményt, pont a szép, napsütötte tájakat képzelem el mentőövemnek egy-egy unalmas és szenvedésteli szakaszban, az egy dolog, hogy viszek esőkabátot, ami mellesleg jól átázik majd, de ez lelki megterhelést is jelent pluszban. Mondjuk a maratonomon is esett a havaseső én meg szépen anyázva áztam szarrá, de az csak bruttó 4 óra volt és közben el el állt.

És akkor egy ultrafotos dolog, a kajapia. Na ez lesz a baromi vicces, lehet fogadásokat kötni, hogy hány kilométer után fogom kidobni a taccsot, persze csak ha nem töröm ki a nyakamat közben. Én úgy 60-ra tippelek szépen, naívan. Ugyanis nekem minden a gyomromra megy, az idegesség, a stressz, ha hátul ülök a kocsiban, a másnaposság, és bizonyos ételek is. Ezért tanácsolják, hogy már az edzéseken tapasztalja ki az ember, hogy mi az amit magához tud venni hosszabb futások során, és hogy reagál a szervezete, valamint szoktassa a szervezetét arra, hogy folyamatosan emésszen futás közben is. Na én ezt jól nem tettem meg, mert ugye nincsenek hosszabb futásaim. Mondjuk ami pozitívum, ha van ilyen, az az, hogy én már pont emiatt évek óta nagy figyelmet fordítok erre, és sok irodalmat olvastam ezzel kapcsolatban, tudom mi az amit szeret "Pocak", és mi az amit visszadob. XD

Hosszabb futások: mivel idén mindkét YT50et ki kellett hagynom, megpróbálom leszervezni, hogy április utolsó hétvégéjének valamelyik napján lefuttak egy ötvenest, nincs idő cél, csak gyakorlásnak, és baromi jó lenne, ha lenne hozzá egy bringás kísérőm (lehet jelnekezni), és itt rá is kanyarodtunk a fő aggodalmamra és egyben a felhvásra.

A bringás kísérő. Kell egy nekem UB-ra, felfoghatatlan, hogy ki azok, aki letekernek 106 kilit úgy, hogy nem is róluk szól a sztori hanem mondjuk adják nekem a vizet meg hallgatják a faszságaimat, bar egy idő után elszállnak a bazmegek is és csak annyit kell csekkolni, hogy élek e még, szóval nem nagy dolog annak, aki szeret tájat nézni a Balcsin és tekergetni lájtosan. Ha esetleg valaki érzi magában a késztetést, hogy a megmentőm legyen, akkor szívesen veszem, ha ír ide pár sort, mert mindezek mellett, a legnagyobb szerepe a kísérőnek van. ez a legfontosabb, a kulcs!

Persze nem én lennék, ha fogalmam lenne arról, hogy hol fogok megszállni az előző éjszaka, pedig szabit is kivettem már rá. hogy ne legyen más dolgom, mint szénhidrátraktárakat feltöleni, pakolni és rápihenni. Nem akarok sok pénzt költeni azért hogy aludhassak és másnap reggel 7-re már ki is költözzek onnan. Elgileg fater és muter ha megkésve is, de jönnek majd kocsival és este már jajjgathatok a hátsó ülésen, reméljük, erre előbb  nem is kerül sor.

És ami egy csajnak egy fontos tényező, mit vegyek fel. A bőrszoknya - tűsarkú kombómat csak akkor vetném be, ha legalább ezért különdíjat kapnék, de itt nincs jelmezes futás, esélyem meg amúgy is elég nagy, hogy kitörtjem valamelyik, vagy mindkét lábamat. Ha mondjuk bejön, hogy süt a nap, akkor szeretnék sort és top kombóban futni, hiszen a lebarnulás ugyanolyan intenzív a 6 vagy a 8 perces kilikben is hálistennek, plusz így tuti behúzom a hasam és legalább az első frissitőpontig majd szépen futok (btw viccen kívül, erre odafigyelek egyébként is, mióta egyetemista koromban egyszer lehajoltam a matekfüzetér, és úgy maradtam 3 napig lumbágóval kezelve). Nem kérdés, hogy a Hoka cipőmet veszem fel, de elviszem a Sauconymat is, kitudja, lehet egy idő után váltani szeretnék, + lesz nálam vagy 3 váltászokni, sok sok zsepi is, nemutdom, ti hogy vagyok vele, de nekem futás és levesevés közben konstansan folyik a taknyom, mint Józsibácsi kerticsapja, amikor az esti kertlocsolás után elfelejti elzárni. 

Egyelőre ennyi, szerintem ebből a bejegyzésből lesz egy part II., szóval folyt köv, továbbra is szívesen veszem a tanácsokat de nem a "hidd el nekem, ne indulj" kommenteket, tisztában vagyok a hülyeségemmel.. ;)