Interjú a Tajga Trail 9-Km-es abszolút második helyezettel

Míg én a Tajga Trail 16 kilis távján küzdöttem az elemekkel, öcsém végre valahára hajlandó volt kipróbálni magát ebben a sportban. Kiderült, hogy nem is ez volt neki az első:

Táv: 8.9 km / 277 m+ 

Milyen sportolói múltal rendelkezel így 25 éves létedre?

20 éves koromig versenyszerűen taekwandoztam, és futóversenyeken is indultam, amikre magyarország legnagyobb tudású edzője, a papa (faterunk) keszitett fel. Valószínű ez,  - és az a tény - , hogy a versenyfelkészülések egy biológiailag meghatározó életszakaszomban történtek, segített ahhoz, hogy 5 év kihagyás (miniális szintentartás) után elérjem ezt az eredményt.

 

Ezek milyen versenyek voltak és én miért nem tudok erről?

 

Tudsz, csak akkor még nem érdekelt a futás. A 2. Keruleti Kaptatón gimiben 2. lettem a teljes mezőnyt nézve, az Előzd meg a fogaskerekűn általános iskolás koromban 5. lettem korosztályomban.

 

Hogyhogy ennyi kihagyás után újra rajtvonalhoz álltál?

 

A nővérem erősködött, hogy induljak, én leszartam az egészet, de hagytam hogy befizessen

 

Hogy élted meg a versenyt? Voltak e elvárásaid?

 

A verseny napján nem éreztem magam jól, hőemelkedésem is lett (állítólag – a szerk. )

Nyávogtam, hogy nem akarok menni, de a nővérem a szokásos stílusában jobb belátásra bírt. Ezért le kellett kísérnem a rajthoz, ahonnan aztán nem fordultam vissza.

Nem volt más hátraa, mint előre. Bőven benne volt a pakliban, hogy utolsó leszek. A taktikám az volt, hogy lefele megeresztrem, ahogy kényelmes, felfele felszenvedem magam, ahogy tudom. Ha megelőznek úgysem tudok mit csinálni. (de, mert lataekewondoozod – a szerk) Olyan jól sikerült a lefele trappolás, hogy felfele már kiváltott bérletem volt a második helyre, ugyanis az aranyérmes srácon végig látható volt, hogy amint emelkedni kezd a pálya, otthagy, mint Tibi Atya a citromos radlert.

kussel.jpg

a rajt előtti pillanatokban

Hogy érezted magad utána? Volt izomlázad?

 

Azt hittem, hogy a futás kirázza belőlem a betegséget, de nem így lett, éjszaka izzadtam mint a ló, másnap talán már nem volt hőemelkedésem, de pihennem kellett. Izomlázam nem volt

 

Hogy tetszett maga a Tajga, milyennek találtad a pályát?

 

Nagyon tetszett a rendezéstől kedzve az pályán keresztül az éremig minden. A pályát egyébként a verseny előtti hetekben önszorgalomból bejártam, hogy legyen fogalmam róla, mire nevezett be az én egyetlen kedvenc nővérem.

Hogyan frissítettél? Etté ittál valamit a verseny alatt?

 

Egy korty vizet ittam összesen a futás alatt, azt is csak azért, hogy könnyebb legyen a kulacsom. Utána pedig egy kis citromos vizet. Nem igazán volt étvágyam, de a savanyú jól esett.

Mit tennél még hozzá az elmondottakhoz? 

Azt is érdekes volt tapasztalnom, hogy az emberek több jelentőséget tulajdonítanak a felszereléseiknek, mint a saját képességeiknek. ( - Ezt ne vegye senki magára, de Küss (az öcsém) egy százeves aszfaltos cipőben, mackóalsóban és polármellényben nyomta le a versenyt, neki tényleg úgy tűnt, mintha búvárruhában lennének az emberek, nem vágja a trendeket. Engem is mindig hülyének néz. :D )

12743827_10153493014957689_7022450705352735929_n.jpg

azért egy ezüstöt énis összeküzdöttem :)

 Azóta sem  mertem megkérdezni,hogy jön e legközelebb is. De majd én teszek róla. :D

Rólam annyit, hogy minél rövidebb egy verseny ugye, annál intenzvebb. most akkor képzeljétek mit küzdöttem 16 kilin keresztül. Tényleg toltam, ami a csövön kifér és ez volt az első versenyem, hogy az összes emelkedőt megufottam. Ugyanakkor meg a saras lejtőket kb minihangyalépésben tettem meg. minden lejtőn beelőzött a mezőny és nekem minden síkon és emledőn vissza kellett verekedni magam, mert nem akartam, hogy emiatt a bénaságom miatt kerüljek hátrányba. 

De gyerekek, az a hangulat, amikor elindulsz napsütésbe és a verseny közben megy le a nap, amikor bekapcsolod a fejlámpát, amikor érzed, hogy hirtelen hideg lesz, és úgy érkezel meg, hogy koromsötét van...Na ennek a hangulata varázslatos volt. :) Most volt az első fejlámpás erdőben futásom és nagyon tetszett. persze egyedül félnék :)