Spar Maraton 2014 PB és a jelenlegi helyzet

Sokat gondolkodtam, hogy írjak e beszámolót egyáltalán erről a versenyemről. Aztán rájöttem, hogy lehet soha nem lesz még egy ilyen jó maratonom, nem is szerepel a további céljaim között, úgyhogy gyorsan leírom a tanulságot. :)

10703964_10152428965252689_4974749207680863503_n.jpg

Az első problémám az volt, hogy amikor meg kellett adni a célidőt, akkor úgy osztják be az embereket a különböző zónákba a rajtnál, hogy 3:30 alatti vagy feletti időt akar futni, holott sokaknak pont a 3:30 körüli a cél. Tehát körülbelül százaknak az a dilemmája, hogy akkor a 2es vagy a 3as zónából indujanak. Ezt a BSI úgy oldotta meg idén, hogy a 3as zónából nem engedte meg, hogy átváltsam magam a 2esbe. Csak visszafele lehet váltani. Kár, hogy a verseny előtt egy nappal formálódott meg bennem a gondolat, hogy márpedig én megfutom amit olyan régóta szeretnék. Ha nem sikerül, akkor meg magamnak köszöntem, hiszen sosem edzettem rá külön. Egyszer sem. Csütörtök éjjel még javában buliztam a kollégékkal. De sikerülnie kell!

Így tehát az első 10 kilométerem azzal telt, hogy embereket kerülgettem. Első célom, hogy utolérjem a piros lufisokat, azaz a 3:30-as iramfutókat. Itt persze nagy volt a tömeg, sokan tapadtak rájuk. Ezért hát új célt találtam ki magamnak, előzzük meg a piros lufit, ott több a hely. De akkor már inkább kicsit kerüljek előnybe, hogy ha elfáradnék és kicsit lassítanék, legyen egy kis pihenő időm, mire beérnek. 

Ezt igenis meg mertem tenni, úgy gondoltam, hogy ha a V3-at meg tudtam csinálni 166 átlagpulzussal, akkor egy ilyet nem akarok elóvatoskodni. Itt is egy fő tényező alapján mentem. Amít meg tudom csinálni a szokások 4 lépés ki, 4 lépés be légzést szépen egyenletesen, addig nem lehet baj, addig bírom tartani a tempót. Sokat segített a barátomtól kapott Polar rcx3 óra, ami mutatta a tempómat, így mindig láttam ha lassulok, illetve ha túl gyors a tempó. Persze a pulzusomat is figyeltem, 169-ig engedtem elmenni, ami baromi sok. részben mert izgulok, részben a melegtől, de főleg azért mert ez nekem gyors. De éreztem, hogy bírni fogom. 

Eleve az, hogy 4:45-ős perceket futok, nekem idegen. 5:30-5:50-os átlagokat futok naponta, mert nekem ez esik jól. De most nem azt akartam, hogy jól essen, most célom volt, majd pihenek ha beértem a célba. Hogy süt a nap? 11kor van a rajt? Meleg van? Sok a híd? Szar a pálya? Nos én baromi hiú vagyok, vállalom. Úgy voltam vele, hogy ha 3.30as maratont akarok megfutni, akkor azt fussam meg szar időben is, szar pályán is. 

10459145_10152433645092689_8237629237194250952_n.jpg

A legtöbb emberrel ellentétben én a kis AK race vestemben vittem egy kis 250 ml-es flakont, és mindig megtöltöttem a frissítésen kapott isoval, így folyamatosan tudtam inni, nem lötyköltem ki a piát és ez pont elég volt kér frissítőpont között. Vittem kér gélt és magnéziumot, ami nem hogy kellett, szerintem még egy gél simán lecsúszott volna. mondjuk ezek kisebb adagok. A kapott vízzel pedig egyszerűen leöntöttem magam. ettől kicsit talán nehezebb lettem, de adott pillanatban jól esett.

Maga a verseny számomra nem annyira volt élvezhető, kivéve, amikor láttam, hogy a szüleim kijöttek drukkolni, találkoztam 1-2 ismerőssel, illetve Lubics Szilvi szurkolása is feldobta a hangulatom.

Az első 10 kili eltelt, aztán vártam, hogy túl legyek a felén, már a félmaratonon kezdtem fáradni, és vártam a 30at, hiszen ha addig tudom tartani a tempót, akkor még egy kicsi lassítással is meglesz a dolog. De 30-nál valahogy nem akartam lassítani, pedig már fájt a hátsó combizmom, fáradtam, és lassan teltek a kilométerek is. Az órámat néztem, hogy ne lassuljak túlságosan. Pont a legjobbkor jött az a frissítőpont, ahol kólát is osztogattak, jajj de finom volt, repetáztam is. A lelkemnek is jót tett, na menjunk, most mér kevesebb van hátra, mint egy reggeli kocogás. 

1150874_10152431317862689_5764723053870536933_n.jpg

Még mindig tudtam előzgetni, most már tényleg arra gondoltam, hogy fussak be minél előtt, és majd akkor pihenhetek, nem most. Egyik láb a másik után, fájdalmat elviselni és menni, haladni. Ilyen egyszerű ez a dolog, és így értem be a célba 3:24:18-al. Semmi varázslat nincs a dologban, erre számítottam. 

Összességében sokkal de sokkal jobban élveztem a V3-ast, minden meredekségével együtt, nem hiszem, hogy jövőre lesz kedvem elindulni valami hasonló tömegrendezvényen. A sík maraton nem tartozik a kedvenceim közé, na.. :)

Aznap este nagyon fájt a lábam, amolyan zsibbadós fájdalom, ehhez képes a másnapi izomláz semmi. Sérülés, térd avgy derékfájdalom ezúttal egyáltalán nem volt, hétfőtől futjuk már a lájtos szigetköröket Tigrissel, de még nem erőltetjük meg magunkat, csak adunk a fílingnek. 

Tegnap közben sikerült átfutnom a 3000. kilimen ebben az évben. ez volt a minimum terv. ennél jövőre sem tervezek többet, minél előbb megvan annál jobb, még egyel több ok az üneplésre. 

A P85 előtt 23-án még vár rám egy BBU félmaraton, aztán 25-én egy Normafa 12 kilis terepverseny, ezek edzésnek jók lesznek. 

Hogy mi vár rám a Piroson? Na, erről fogalmam sincs!