Van élet a sérven túl...

...leglábbis most úgy néz ki. :)

 10865218_730791390340196_1525655502_n.jpg

De kezdjük az elejéről. Onnan, hogy miután mindenféle vizsgálaton voltam (CT, MRI, ..) és kiderült ez a sérv, nem lettem sokkal okosabb. Orvosi vélemény: éljem tovább az életemet, aztán egyszer csak lesz valami. Esetleg erősítsem meg a hátam. 

Közben mindenki mindent mondott, de a bizonytalanság és az aggodalom maradt. Kezdtem kicsit megzuhanni, sokszor fakadtam sírva. Úgy gondoltam, hogy a legfontosabbat vették el tőlem, annak tekintetében, hogy ezen keresztül vagyok képes feldolgozni az összes stresszt ami az életben ér. De szerintem ez a sok kiborulás annak is volt köszönhető, hogy a munkában is eléggé le vagyok terhelve, és nem akarom, hogy a magánéleti / egészségügyi dolgaim nyomot hagyjanak a munkámban, szóval nagyon igyekeztem mindennek megfelelni. A spinning mellett elkezdtem futni, óvatosan, de ott is aggódom. 

Kerestem kutattam a neten, számos dolog van egyébként, ahol azt ígérik, hogy majd jól meggyógyítanak, persze, csak ha van elég pénzed. Találtam egy helyet, ami szintén hasonló elveket vall, még azt is írták, hogy spotolókat is szívesen látnak, nem mellesleg a 12 kerület azon helyén, ahova rengetek szép emlék köt engem. 

Íme: http://www.gerincklinika.hu/

Egy állapotfelmérésbe nem fogok belehalni anyagilag, szóval elmentem. És itt kezdődik a lényeg. A csaj szépen elővette az MR CD-t (nem a leírt diagnózist nézte meg), majd képről képre elmagyarázott mindent, amit a kép mutatott. Kérdezhettem is bármit, és választ is kaptam rá. Ez nekem egy óriási élmény volt, ráadásul meg lettem nyugtatva, mert a nagyjából centrális az elhelyezkedés és a kitüremkedés sem olyan nagy. Számos embernek akár rosszabbul is kinézhet a háta, lehet nem is tud róla, mert tünetmentes. Én viszont (ha nem is időben, mert megtörtént a baj) elkezdhetel ezzel foglalkozni. A futásról nem kell lemondanom, mivel semmilyen panasz nincs közben, se utána (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Persze csak óvatosan, lassan emelve a távokat.

Utána pedig megvizsgáltak, megnyomkodtak itt ott, amott, és sehol nem fájt, ennek szintén örültem, mivel tünetmentesnek mondhattam magam. 

Megmérték, hogy meddig tudok mozogni oldalra nyakilag, törzsileg, stb, aztán a max erőkifejtést a hasban, nyakban előre, hátra, oldalra, törzsben is oldalra...

Ezután a gép kidobta az eredményeket, amit egy ábra szemléltetett, középen a normális tartomány, és szinessel az enyém. Egyértelműen látszott, hogy borzasztóan le vagyok maradva ami a hátizmot illeti. Tudjátok milyen jó ezt hallani? Hiszen a probléma magába foglalja a megoldást. Najó, ettől még a sérv sérv, de ha a tartóizmok működnek, kímélve vannak a dolgok. 

Nyilván nem kell egy 10.000-es vizsgálatra elmenni, hogy tudd, a futáshoz erősen ajánlott törzsre gyúrni, de hogy láttam az én eredményeimet, az nekem igenis kellett ez. És még több érdekes dolog kiderült, kicsit mintha rövidebb lenne a jobb lábam, ezt majd minenképp meg kell említenem, ha talpbetétet csináltatok. Ez sem ilyen egyszerű, mert ha a testem már hozzászokott ahhoz, hogy ezt kompenzálja, akkor lehet, még többet is ártok, ha mondjuk elkezdem megemelni a jobb lábamat. Nade most nem ez a lényeg, csak érdekesség, hogy mik derültek ki. A másik ilyen, ami most határozottan kijön, hogy a bal oldalam sokkal erősebb, mint a jobb törzsben. Hogy ezt hogy hoztam össze, nem tudom.

Egy szó mint száz, engem kilóra megvettek, erre jött még az, hogy mások is dícsérték a helyet.

Szóval, most járok egy 12 alkalmas ilyen gerincerősítő tréningre, benne van százezer forintom, és ha ezzel végzek, akkor mégegyszer felmérjük az állapotomat, és reményeim szerint létszik majd a fejlődés. Tuti lehet ezt egy jó gyógytornásszal negyede ennyiér, de soha senki a büdös életbe nem tudott megfelelő mértékben felvilágossítani, hogy miafasz bajom van, csak a google-on próbáltam utána menni, és hát asszem pár sorstársam érti, hogy ez nem a legjobb dolog, ha az ember nyugodt éjszakákat szeretne. 

Utána persze át akarok állni valami olcsóbbra, TRX, vagy hasonló...

10890765_612238608880929_690639125_n.jpg

napfelkelte futás 

De megmondom őszintén, most, hogy ebben a hónapban (január) nem buliztam (újévi fogadás, ami megvalósult), össze tudtam kaparni az első részletét a dolognak. 

Közben kezdem növelni a heti kiliket, multhetet már 60 kilivel zártam, úgy, hogy el sem fáradtam. Heti 2 pihenőnapot tartok, azokon a napokon járok a gerincedzésre.

Odafigyelek a pihenésre, a kajálásra,a vitaminbevitelre, egyszóval a regenerációra.

Futottam Yours Truly 25öt is, persze egyedül, mert ezér a távér nem volt kedvem leutazni sehova. Szép egyenletes, számomra jó tempót mentem. 

10426256_10152670830457689_4441004442280471032_n.jpg

https://www.strava.com/activities/245751197

 

Beneveztem a Nyúlcipő budai Trailre, és a VTM-re is, ami már ultra táv, de Március 31-re reményeim szerint már tartok ott, főleg, hogy ezek terep versenyek, nem baszódom az aszfalton. 

Természetesen a február 14-i Balboáról sem hiányozhatok, ám az idei stratégiám az óvatos egyenletes haladás, és nem a rekord döntögetés. Valamit valamiért.

10950636_962675447078178_515428539_n.jpg

 

Tigriskicsike szereti a havat

Nem, mindig egyszerű a futás, közben próbálom a Tigrist poráz nélkülire nevelni több, kevesebb sikerrel, de megküzdök vele és ez a futás rovására egy néha. Viszont nem akarom, hogy övvel fussunk, mert akkor húz és úgy érzem, hogy ez veszít az edzésértékből, hiszen kevesebb erőt fejtek ki. 

 A vasárnapi hosszúkra viszont nem viszem, az egyedül az én dicsőségem. :)